Ji-Sun Kim;Byung-Bin Im |
한국영어어문교육학회 / 영어어문교육 제15권 제1호 / 2009 / 71-98 (28 pages) |
2017.05.16 06:03
Effect of Using English Storybooks for Improving Korean English Learners’ Reading and Writing Skills and Their Learning Attitudinal Factors
조회 수 122 추천 수 0 댓글 0
첨부 '1' |
---|
Prev The Effects of Development Strategies Used by Teacher Trainer...
The Effects of Development Strategies Used by Teacher Trainer...
2017.05.16by ETAK
L2 Learners’ Uses of Cultural Tools of Authority during Synch... Next
L2 Learners’ Uses of Cultural Tools of Authority during Synch...
2017.05.16by ETAK
Journal
논문 원본 자료실 - 검색창에서 색인할 수 있으며, PDF파일을 다운 받으실 경우 바로 위의 '뷰어로 보기' 체크를 풀고 확인하시면 됩니다.
-
다어동사에 대한 고찰
-
멀티미디어 활용 영어수업에 대한 초등교사의 인식에 관한 연구
-
구절동사의 의미의 예측성
-
공학인증프로그램을 위한 교양영어교육과정 개발
-
영어로 진행하는 영어수업에 대한 교사들의 인식 조사
-
전자 영어동화의 사회문화 이론적 관점에서의 분석
-
교육연극을 활용한 미국 드라마 수업
-
원어민 영어교사의 교직스트레스 현황 조사
-
중등 영어 1급 정교사 자격연수 프로그램 개선을 위한 기초 연구
-
로버트 프로스트 시의 자연의 역할
-
Gender Difference in Medical College Students’ English Competence
-
Exploring L2 Learner Accuracy and Learner Participation in CMC Discussions
-
An Elementary School English Classroom Based on the Intercultural Communicative Approach
-
The Effects of Development Strategies Used by Teacher Trainers at an In-service Teacher Training Program
-
Effect of Using English Storybooks for Improving Korean English Learners’ Reading and Writing Skills and Their Learning Attitudinal Factors
-
L2 Learners’ Uses of Cultural Tools of Authority during Synchronous Computer-mediated Communication
-
The Cross-modality Anxiety Profiles of Korean EFL Learners
-
Writer’s Use of Lexical Retrieval Strategies in the L2 Writing Process of EFL Students
-
고등학교에서 영어 의사소통 능력 신장을 위한 문학스토리 수업의 효과
-
존 던의 『노래와 소넷』