임경빈(Im, Kyung-Bin) |
한국영어어문교육학회 / 영어어문교육 제15권 제1호 / 2009 / 271-297 (27 pages) |
2017.05.16 06:07
전자 영어동화의 사회문화 이론적 관점에서의 분석
조회 수 37 추천 수 0 댓글 0
첨부 '1' |
---|
Journal
논문 원본 자료실 - 검색창에서 색인할 수 있으며, PDF파일을 다운 받으실 경우 바로 위의 '뷰어로 보기' 체크를 풀고 확인하시면 됩니다.
-
다어동사에 대한 고찰
-
멀티미디어 활용 영어수업에 대한 초등교사의 인식에 관한 연구
-
구절동사의 의미의 예측성
-
공학인증프로그램을 위한 교양영어교육과정 개발
-
영어로 진행하는 영어수업에 대한 교사들의 인식 조사
-
전자 영어동화의 사회문화 이론적 관점에서의 분석
-
교육연극을 활용한 미국 드라마 수업
-
원어민 영어교사의 교직스트레스 현황 조사
-
중등 영어 1급 정교사 자격연수 프로그램 개선을 위한 기초 연구
-
로버트 프로스트 시의 자연의 역할
-
Gender Difference in Medical College Students’ English Competence
-
Exploring L2 Learner Accuracy and Learner Participation in CMC Discussions
-
An Elementary School English Classroom Based on the Intercultural Communicative Approach
-
The Effects of Development Strategies Used by Teacher Trainers at an In-service Teacher Training Program
-
Effect of Using English Storybooks for Improving Korean English Learners’ Reading and Writing Skills and Their Learning Attitudinal Factors
-
L2 Learners’ Uses of Cultural Tools of Authority during Synchronous Computer-mediated Communication
-
The Cross-modality Anxiety Profiles of Korean EFL Learners
-
Writer’s Use of Lexical Retrieval Strategies in the L2 Writing Process of EFL Students
-
고등학교에서 영어 의사소통 능력 신장을 위한 문학스토리 수업의 효과
-
존 던의 『노래와 소넷』