메뉴 건너뛰기


Journal

논문 원본 자료실 - 검색창에서 색인할 수 있으며, PDF파일을 다운 받으실 경우 바로 위의 '뷰어로 보기' 체크를 풀고 확인하시면 됩니다.

  1. 제26권 제1호 / 2020/ The Study of Modal Verb in L2 Learners Writing: Focusing on Certainty/Uncertainty/ Sungran Koh

    Date2020.04.08 ByETAK Views46
    Read More
  2. 제26권 제1호 / 2020/ Relative Strength of Influence of Five Factors Involved in Korean Learners’ Choice of English Ditransitive Constructions/ Yong-Hun Lee , Cheongmin Yook

    Date2020.04.08 ByETAK Views39
    Read More
  3. 제26권 제1호 / 2020/ Restructuring Achievement Standards in National English Curriculum/ Byeong Cheon Lee

    Date2020.04.08 ByETAK Views37
    Read More
  4. 제26권 제1호/ 2020/ Analyzing Co-occurring Errors of Adult L2 Learners in Speaking and Writing PDTs /Miran Seo , Sunmee Chang

    Date2020.04.08 ByETAK Views35
    Read More
  5. 제25권 제4호/ 2019/ Effects of Captioning Order on EFL Listening and Reading: Should Captions Be First or Second?/ Na-Young Kim(김나영)

    Date2020.01.13 ByETAK Views103
    Read More
  6. 제25권 제4호/ 2019/ A Study on the Effects of Writing Prompts on Korean EFL High School Students’ Narrative Writing Performance / Youngsu Kim(김영수)

    Date2020.01.13 ByETAK Views56
    Read More
  7. 제25권 제4호/ 2019/ Suprasegmental Instruction and the Improvement of EFL Learners’ Listening Comprehension /On-Soon Lee(이온순)

    Date2020.01.13 ByETAK Views55
    Read More
  8. 제25권 제4호/ 2019/ 구글클래스룸 활용 과정중심평가/ 권은미, 강문구

    Date2020.01.13 ByETAK Views60
    Read More
  9. 제25권 제4호/ 2019/ 예비교사 인식을 통한 초등영어 CLIL 수업 적용 가능성 탐색/ 김현진

    Date2020.01.13 ByETAK Views56
    Read More
  10. 제25권 제4호/ 2019/ 메타 분석을 통한 수준별 영어 수업의 효과 크기 분석/ 박옥희, 윤지여

    Date2020.01.13 ByETAK Views31
    Read More
  11. 제25권 제4호/ 2019/ 플립러닝 기반 영어 읽기·쓰기 통합수업이 대학생들의 읽기능력에 미치는 영향/ 이명관

    Date2020.01.13 ByETAK Views39
    Read More
  12. 제25권 제4호/ 2019/ 2015 개정 초등영어 교과서에 나타난 어휘 및 의미 단계의 적정성 연구/ 황필아

    Date2020.01.13 ByETAK Views35
    Read More
  13. 제25권 제3호 / 2019 / Developing Preservice EFL Teachers’ Pedagogical Competence through Lesson Planning / Soo Joung Choi

    Date2019.10.07 ByETAK Views169
    Read More
  14. 제25권 제3호 / 2019 / Peer Feedback in Business Email Writing Classes for EFL College Students / Seon-Yoo Hwang

    Date2019.10.07 ByETAK Views153
    Read More
  15. 제25권 제3호 / 2019 / Mobile Flashcard Application for Vocabulary Learning: Effects on Development of Vocabulary Knowledge / Seunghee Jin

    Date2019.10.07 ByETAK Views155
    Read More
  16. 제25권 제3호 / 2019 / Description in L2 Narration: The Use of Progressive and Narrative Competence / Hyun-Jin Kim

    Date2019.10.07 ByETAK Views153
    Read More
  17. 제25권 제3호 / 2019 / Comparative Study on Competency-Based English Curriculum / Byeong Cheon Lee

    Date2019.10.07 ByETAK Views144
    Read More
  18. 제25권 제3호 / 2019 / The Effects of a Project-Based Digital Storytelling Program Using a Video-Editing Platform / Punahm Park

    Date2019.10.07 ByETAK Views62
    Read More
  19. 제25권 제2호 / 2019 / EFL Learners’ Vocabulary Learning in Terms of Gender and Vocabulary Knowledge / Jeong-Won Lee

    Date2019.10.07 ByETAK Views62
    Read More
  20. 제25권 제2호 / 2019 / 영어교육과 학생들의 4 차 산업혁명 시대 영어교육에 대한 인식 / 김지은(Kim, Ji-Eun)

    Date2019.10.07 ByETAK Views66
    Read More
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 71 Next
/ 71

31172 _ 충청남도 공주시 공주대학로56 공주대학교 사범대학 영어교육과
연구실 _ 041 850 8190
E-Mail _ rainbow@kongju.ac.kr
한국영어어문교육학회
The English Teachers Association in Korea

© k2s0o1d4e0s2i1g5n. All Rights Reserved