한국영어어문교육학회 E-저널 페이지_24권 4호

by ETAK posted Jan 23, 2019
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

ESC닫기

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄

 

e-ISSN : 2586-6141  Vol. 24, No. 4  Winter 2018  English Language &Literature Teaching
Aims and Scopes English Language & Literature Teaching is a quarterly-published journal of The English Teachers Association in Korea (ETAK), which was first published in 1995. The purpose of the journal publication is to promote ELT academic research among scholars and teachers in Korea and abroad who are interested in the theory and practice of English language teaching and learning. Editor-in-Chief Hyung-Ji Chang (Sun Moon University)
Current Issue
한국영어어문교육학회
Table of ContentsManuscript SubmissionChoe, E, Karcher, C, Cuffey, D & Seong, Myeong-Hee Teachers and Students Perceptions towards Culture and Culture-related Topics in Non-English Major Korean University English Language ClassroomsChoi, Jaeho Understanding of Out-of-Class English Learning of Korean Students in Relation with Affective Factors and Motivation김정은 자기결정성동기가 한국 고등학생의 영어 문법 지식 습득에 미치는 영향김향숙 5가지 장르에서 사용된 대조 연결사 ‘however’와 ‘but’의 코퍼스 분석김혜정 정형화된 배열의 문맥 속 기능에 대한 연구: 수준별 학습자들을 대상으로신수정 대화식 저널쓰기가 대학생들의 쓰기능력과 정의적 영역에 미치는 영향에 관한 인식 연구이병천,김희경 영어교과 교육과정평가에 대한 중등학교 영어교사들의 인식이온순,박지선,장형지 체계적 문헌분석을 통한 고교-대학 연계 영어교육 연구조미행 한국 대학생의 영어 기술체 글쓰기에 나타난 오류 분석진승희 문화간 의사소통 능력 증진 관련 미국(ESL)과 한국(EFL) 대학교의 영어교육 현장 비교 연구한혜령 Cloze 테스트의 구인과 안면 타당도etakn@daum.netetak21@naver.com